fredag den 20. juni 2014

Det mørke blod - et digt

Tænkte det var på tide at poste et par digte. Jeg poster dem enkeltvis, da de ingen sammenhæng har med hinanden, udover at de alle er meget gamle, og alle sammen er temmelig mørke og dystre. Som jeg også har beskrevet i afsnittet Digte- en forklaring og en præsentation af kommende digte på denne side, så har mine dystre og til tider makabre digte intet med min mentale sindstilstand at gøre, da digtene blev skrevet, bare lige for at få det helt på plads!

Dette digt er fra 2006.

Det mørke blod
Skrevet i år 2006

Det mørke blod fra såret 
drypper ned fra håret 
løber ned af kinden 
og størkner let I vinden 

Det mørke blod I mine årer 
render vildt som mine tårer 
bruser som en flod 
mit varme mørke blod 

Det mørke blod på mine hænder 
farver bladet som jeg vender 
blandes med de ord jeg læser 
størkner mens det blæser 

Det mørke blod I mine tanker 
hør hvor højt mit hjerte banker 
blusser rødt I mine kinder 
efter ofrene jeg finder 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar