søndag den 17. oktober 2010

Kærlighedsærklæring til Oktober...

Sankthansurten blomstre, solen glimter i de mange spindelvæv der har bredt sig som et tæppe ud over haven. Mosekonen brygger, og skoven er rød. Efteråret med frost i luften, jeg skutter mig og trækker en trøje på. Sterinlys og græskar, udskåret med omhu, halloween er lige om hjørnet, jeg er glad.

Det dufter sødligt af råd fra skovbunden, tågen smyger sig om træerne, giver stedet et spøgelsesagtigt skær, bladene rasler i vinden, i hvirvelvinde danser de rundt, som elverpiger på engen. Svampe skyder op, smukke former og farver, små smølfehytter i skovbunden.

Kostumet skal udtænkes og syes, der skal pyntes op, kunstigt spindelvæv, skeletter, spøgelser og græskar, min yndlingsmåned i fuld gang. Nu også med halloween tog, der futter rundt nede i byen.

Det mørkner, jeg tænder levende lys og røgelse, nyder skæret fra mit græskar der så fint lyser i mørket, byder de gode ånder velkommen.

Kulden bider i ansigtet, man mærker man lever, ånder den kolde luft ind, mærker den karakteristiske efterårsluft, ren og klar, sødlig og fin.

Oktober, jeg elsker dig!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar