onsdag den 6. maj 2015

"Denne blog vil få dig til at skrige" - lidt om "artikler" på nettet...

Ok, jeg får snart spat af de der, -"Denne mor gjorde sådan, og hvad der så skete, får dig til at tude i stride strømme" eller, - "denne mand tager en pensel, og hvad der sker derefter, er totalt mind blowing", -overskrifter, der florerer over det hele!! Jeg skal nok selv hitte ud af, hvordan jeg reagerer, når jeg ser/læser hvad det handler om. Find dog på en ordentlig titel, der ikke partout skal forsøge at presse følelser ned i halsen på en, før man overhovedet har læst titlen færdig!! Hvad er det for en tåbelig tendens??!! Jeg ærgrer mig stort set, hver gang, jeg får trykket på sådan noget, for indholdet er sgu stort set ikke mere end, en gentagelse af titlen, og så lidt fyldord... Det er sjældent jeg klikker på dem, men når det endelig sker, er det aldrig så "mind blowing" eller følelsesladet, som overskriften lover det er, jeg sidder altid tilbage med en, "nå, var det ikke andet" oplevelse, og bliver irriteret på mig selv over, at man liiige skulle klikke på det skide link, og spilde et halvt minut på at konstatere at det endnu engang var en omgang indholdsløst juks...

Jeg undres også over, at folk uhæmmet deler sådanne "nyheder" der ofte stammer fra sider så som "dages", "den korte" og hvad de ellers hedder! (Der findes jo et hav, både på dansk og alle mulige andre sprog) "Artiklerne" er, i mine øjne, dårligt skrevet, har ikke ordentlige kilder, og lyser langt væk af sensationsoverskrifter uden indhold, og virker på mig utroværdige og useriøse. For mig virker det som om, de udelukkende eksisterer for at få så mange "synes godt om", delinger og hits som overhovedet muligt, og jeg tror måske endda at jeg der, for lige at være en kende selvfed, ramte sømmet på hovedet! For der er jo absolut intet indhold i de artikler, de tilfører ikke noget nyt til noget som helst, og de løber ofte med en halv vind, eller faktisk somme tider med en hel orkan, i et meget lille bitte glas vand, der på ingen måde har hold i faktiske beviser/undersøgelser/sandheder.

Nå, men det positive er vel, at ved at eksistere, har jeg noget at brokke mig over! Tænk hvis alt ting var helt som jeg syntes det skulle være, så ville det da godt nok være kedeligt at brokke sig! (indsæt selv, kæmpe stor smiley med et muppets-agtigt grin) Det er jo fantastisk med mangfoldighed og forskellighed osv. men nogle gange kunne man godt ønske sig at folk tog de kritiske briller på, inden de satte sig til at dele ting på nettet...

Nå men, jeg hører sgu nok også bare til i den sære ende af befolkningen, for jeg kan jo se, at sådanne artikler hele tiden bliver delt og har flere tusinde, ja somme tider milioner af "synes godt om'er" Så hvem ved, måske det er mig der er galt på den!? Hvis det er tilfældet, og det er mig der er sær, så gør det mig nu ikke så meget, jeg er vant til at skille mig ud og være sær, og hey, BREAKING NEWS!! (Dette vil få dig til at blive helt vild og tovli') det gør overhovedet ikke ondt!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar